Foglaljon időpontot professzionális műhelyünkbe.   Időpont foglalás online

Elektromos rendszerek

Műhelyünkben professzionális villamos rendszeri szervizszolgáltatásaink között szerepel a személy- és tehergépjárművek akkumulátorának ellenőrzése, szervizelése és szükség esetén cseréje, illetve bármilyen elektronikai rendszerre visszavezethető hiba esetén diagnosztikai berendezések segítségével a probléma lehetséges okainak meghatározása és szakszerű orvosolása.

A villamos rendszeri szervizszolgáltatásokat külön részletezzük, azokról további hasznos információt tudhat meg. Kattintson az alábbi kategóriákra!

A gépkocsi akkumulátora munkára kész, és megfelelően fel van készítve a télre? Ingyenesen ellenőriztetheti a Bosch Car Service műhelyeiben. Ha szükséges, azonnal új akkut helyezünk be, és gondoskodunk a régi akkumulátor szakszerű ártalmatlanításáról.

  • Ingyenes akkumulátor-ellenőrzés
  • Csúcsminőségű Bosch akkumulátorok beszerelése

Hogyan működik az ingyenes akkumulátor-ellenőrzés?

Van fogalma arról, hogy milyen állapotban van az akkumulátora? A legtöbb járművezető nem gondol erre, amíg egyszer csak be nem következik a kényszerű megállás vagy a sikertelen indítás.

Ha azonban valamelyik műhelyünkben rendszeresen ellenőrizteti az akkumulátort, mindig tudni fogja állapotát.

Előny: Inkább töltsön el néhány percet a műhelyben, és inkább szereltessen be minőségi Bosch terméket, mint hogy órákig kelljen várakoznia a segélyszolgálat kiérkezésére.

  • Bosch S4 akkumulátor (12 V, 60 Ah, 540 A)
  • Bosch C3 akkumulátortöltő (6 V, 1,2 Ah 14 Ah és 12 V, 1,2 Ah 120 Ah), minden szabványos akkumulátortechnológiával használható (ólomsavas, AGM, nedves és zselés)

Segítség a lemerült akkumulátoroknak

Segéd-indítással a lemerült akkumulátorok is működésre bírhatók. Mielőtt azonban csatlakoztatná autóját egy másik járműhöz, végig kell gondolni néhány fontos szempontot:

A csatlakoztatás előtt ellenőrizzék le, hogy a gépkocsik alkalmasak-e a kábellal történő indításra? (Az új gépkocsik egy része már nem használható segéd-indításra.) A két akkumulátor névleges feszültségének azonosnak kell lennie (pl. 12 V). A két jármű karosszériája nem érintkezhet egymással.

Az összes villamos berendezés lekapcsolása után csatlakoztassa a piros segédindító kábelt a lemerült akkumulátor pozitív pólusához, majd a feltöltött akkumulátor pozitív pólusához. Ezután csatlakoztassa a fekete kábelt a feltöltött akkumulátor negatív pólusához, majd a másik végét egy fém felülethez a lemerült akkumulátorú jármű motorterében.

Fontos: Az utóbbit soha ne a lemerült akkumulátor negatív pólusához csatlakoztassa, mert azzal komoly robbanásveszélyt idézhet elő. Csak ezt követően kísérelje meg a jármű elindítását.

A tél hidegen hagyja szakembereinket

Mihelyt az időjárás hidegre fordul, úton-útfélen azt hallja és látja az ember, hogy döcögnek az indítók és a járművek nem indulnak. A problémát általában a gyenge akkumulátor okozza, mivel alacsony hőmérsékleten a kémiai folyamatok lelassulnak, és a motorban megnő a súrlódási ellenállás. Ez igen rossz hír az indítóakkumulátor számára – különösen akkor, ha a generátor nem működik.

És mintha ez még nem lenne elég, a mai járművek egyre kényesebb elektronikai berendezésekkel vannak felszerelve – a start/stop rendszerektől számos más villamos fogyasztóig. Ez pedig azt jelenti, hogy az akkumulátoroka egyre nagyobb terhelésnek vannak kitéve, és ezért érdemes szakemberekre bízni.

Ezért arra bíztatjuk a járművezetőket, hogy – ha nincs meg a szükséges műszaki szaktudásuk – az akkumulátort semmiképpen se maguk cseréljék ki. A karbantartást és a cserét mindig bízza műhelyeink szakembereire – télen és nyáron egyaránt.

Szakmai tanács

Ha megfelelően szeretne gondoskodni járműve akkumulátoráról, lehetőség szerint kerülje a teljes kisülést; a motor indításakor nyomja le a tengelykapcsoló pedált, és kapcsolja ki a felesleges villamos berendezéseket. Ha a gépkocsit hosszabb időre üzemen kívül helyezi, ajánlott biztosítani az akkumulátor rendszeres töltését.

Egy még egy fontos tanács: Az akkumulátort tárolja hűvös, száraz helyen. További tanácsok az Akkumulátorokra vonatkozó útmutatóban találhatók.

Foglaljon időpontot online, telefonon, vagy személyesen műhelyünkben.   Időpont foglalás online

Ha a járműben elektromos meghibásodásra kerül sor vagy kigyullad egy figyelmeztető lámpa, szakembereink gyorsan megállapítják a problémát és szakszerűen elhárítják azt.

  • Professzionális, rendszerszintű hibaelhárítás
  • Magas szinten képzett személyzet
  • Csúcsminőségű vizsgáló- és műhelyeszközök

Rendelkezünk a szükséges szakértelemmel

Ha elektronikai probléma merül fel a járművében, bízzon szakembereink egyedülálló képességeiben.

A Bosch Car Service műhelyei közvetlenül a Boschtól, a világ vezető eredeti berendezésgyártójától szerzik ismereteiket intenzív képzések keretében.

Így szakembereink teljes körű jártassággal bírnak a diagnosztika és a hibaelhárítás terén. Az akkumulátorok felügyeletétől a jármű-elektronikán és az elektronikus vezérlésű befecskendező rendszereken keresztül az elektronikusan támogatott vezetéssegítő rendszerekig.

Rendszerszintű biztonság

Az elektronikus rendszerösszetevők növekvő száma és az összetettebb villamos berendezések miatt a járművek javítása egyre komplikáltabb feladat. Ezen azt értjük, hogy a járművek komplex villamos rendszerének javítása ma már sokkal többet jelent, mint néhány kiégett izzó vagy biztosíték cseréje.

Az elektronikus összetevők nemcsak kommunikálnak egymással, néha nem is működnek egymás nélkül.

Így egyetlen érzékelő meghibásodása a teljes villamos rendszer leállásához vezethet. A Bosch Car Service szakemberei minden szükséges eszközzel rendelkeznek az ilyen problémák kezelésére, és mindig számíthat rájuk, ha szakszerű javításra van szüksége.

A mobilitás jövője az új villamos rendszerekben rejlik

Napjainkban egyre több járművet szerelnek fel újfajta segéd- és kényelmi rendszerekkel. Az ilyen innovatív technológiák azonban sokkal több energiát igényelnek, mint amit a mai járművek villamos rendszere biztosítani tud.

A 12 V-os rendszerek hamarosan elérik teljesítőképességük határát. Ezek 3 kilowatt (kW) maximális teljesítményre képesek, a különféle villamos berendezések ugyanakkor folyamatosan 800–1500 W közötti teljesítményt vesznek fel, amely a csúcsidőszakokban a duplájára is nőhet. Ez jelentősen megterheli a villamos rendszert és az ahhoz kapcsolódó összetevőket, például a generátort vagy az akkumulátort.

Az egyik lehetséges válasz az új, 48 V-os villamos rendszerre való átállás, amelyre már 12 kW terhelés kapcsolható – és műhelyeink szakemberei teljes mértékben fel lesznek készülve erre a változásra, amikor az bekövetkezik.

Foglaljon időpontot online, telefonon, vagy személyesen műhelyünkben.   Időpont foglalás online